مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد گفت: با توجه به مصوبه این نهاد، ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با شیوع این بیماری و بررسی درخواست‌های رسیده به دبیرخانه، فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی از یکشنبه 4 خرداد بر اساس شرایط اعلام شده مجاز است.

رایانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فخرالسادات خامسی هامانه افزود: مراکز بازی رایانه‌ای با ۵۰ درصد ظرفیت از جمله این صنوف است که پذیرش افراد زیر ۱۵ سال در این واحدها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: تمامی پارک‌های بازی کودکان با ۵۰ درصد ظرفیت و با به‌کارگیری تجهیزات و ادوات بازی انفرادی مجاز به شروع کار هستند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: تا اطلاع ثانوی استخرهای آبی، حوضچه‌های توپ، سرسره‌های بادی، تونل و دیگر وسایل بازی جمعی و سرپوشیده تعطیل است.

خامسی هامانه ادامه داد: مسئولان رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و غذاهای فوری (فست فودها) با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی و دوسوم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: مسئولان قهوه‌خانه‌ها، کافه‌تریاها و کافی‌شاپ‌ها با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت بدون عرضه هر گونه مواد دخانی به ویژه قلیان حق فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم جشن، عروسی، مجالس ترحیم و دیگر آیین‌ها در تمامی تالارها، رستوران‌ها و پذیرایی‌ها و سایر اماکن ذی ربط (روباز و مسقف) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خامسی هامانه افزود: پیرو درخواست نمایشگاه‌های تجاری بین المللی منطقه یزد بازگشایی آن با اولویت نمایشگاه‌های تخصصی از ابتدای تیرماه و با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و بدون عرضه هر گونه مواد غذایی در حاشیه نمایشگاه پس از تهیه و ابلاغ آیین‌نامه‌های بهداشتی و تایید و موافقت مرکز بهداشت شهرستان بلامانع است. مسئولان نمایشگاه ملزم به نصب بنرهای آموزشی برای عموم مردم هستند.

وی اظهار کرد: تمامی اماکن ورزشی آبی (استخر، جکوزی و سونا) تا اطلاع ثانوی و تا زمان ابلاغ دستورالعمل ملی همچنان تعطیل است و فعالیت رشته‌های ورزشی که مستلزم مبارزه تن به تن و تماس و مواجهه افراد با یکدیگر است، تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد افزود: تمامی کارگاه‌های قالی‌بافی غیرخانگی با رعایت آیین‌نامه بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مجاز به فعالیت هستند. همچنین پیرو درخواست نمایشگاه‌های سمی فعالیت آن با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

خامسی ادامه داد: پیرو درخواست انجمن ان. آ (NA) برگزاری جلسات بهبودی آن با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت مجاز است .

به گفته وی، پیرو درخواست نمایندگی رسمی سازمان مدیریت صنفی و مرکز آموزش بازرگانی استان برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اخذ تاییدیه از مرکز بهداشت مجاز است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: تمامی آیین‌نامه‌های بهداشتی واحدهای مجاز اعلام شده، از طریق اتحادیه‌های صنفی مربوطه به واحدهای تحت پوشش ابلاغ شد و در تمامی واحدهای صنفی فعالیت افراد دارای علائم بیماری و مبتلای قطعی به کرونا ممنوع است و ادامه فعالیت آنها بعد از بهبودی کامل و مطابق آیین‌نامه وزارت بهداشت است.

کد خبر 514595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha